تيجى ازاى ؟

Posted: سبتمبر 15, 2008 in General
الوسوم:

ازيكم الأول؟

اوكى عايز اشارككم برسالتين اتبعتولى

دى رسالة تقريبا لموضوع متعلق بمايكروسوفت مع ان العجيب ان اخر بوست عملته متعلق بمايكروسوفت كان من فترة طويلة مش من يومين!

1-

أعتقد أنه مادام يوجد أمثالك من المحسوبين على الأمة العربية , فإنها بالتأكيد ستتأخر الاف السنين , لأنه من صفات المتعلم التواضع , والتأدب في الرد , واحترام الاخر مهما كان علمه بسيطا لأنه بالتأكيد ما دام يحاول فبالتأكيد سيتحسن مستواه , أنت حتى انتقدت ميكروسوفت بطريقة تنم عن شخص متعجرف لا يعي ما يقول

وبكل تأكيد الف شكر لصاحبها

دى رسالة من واحد كان بيسألنى هل فى احتمال اكتب عن الجافا شئ مشابه لكتاب روبى او حتى Notes بعد ماشاف موضوع OOP for Beginners

2-

يا باشا ربنا يكرمك يا ذوق بص يا عم الصفحه دى اصلا انا اتجننت لما شوفتها وهيا السبب الرئيسى انى بعت لك لانى ماقدرتش على جمالها انا بقالى تلات سنين يعنى من ساعه ماعرفت يعنى ايه برمجه خدنا فى الكليه سى وخدت كورس فى السى بلس بلس وفى الجافا والله حاجات كتير مافهمتهاش الا منك شكرا يا غالى….

….

….

طبعا الف شكر لذوق صاحب الرسالة

انا مش مدايقنى غير انى مش بيكون فى سؤال فى حاجة انا عارفها الا وبحاول لحد اخر كلمة مع صاحب السؤال لحد مايوصله رد وافى.. يمكن دى وجهة نظرى مش فى حد بيقول على نفسه انه غلط

وعجـــــــبى!

التعليقات
  1. dj كتب:

    عادي عادي عادي 😀

    انا برد علي واحد لو كان السؤال كويس او كده

    مثلا في واحد بعتلي بيقلي هكر
    دا شكمتو كلمتين صح في العظم

    في ناس عاوزا تتصحب و فكراني لما يعرفوني
    حيكون هوا تاني يوم شغال رأيس redhat

    والله انا ممكن اساعد لو كان هوا فاهم اصلا

    عادي يبني انا كنت كده زمان عملت صداع لي ناس كتير فاشخ 😀

    و في الاخر بعد كده عرفت انهم حمير فاشخ و انهم بيعشو فحت

    سلام يا باشا

  2. ahmed youssef كتب:

    @dj: wallahy ana b try doing my best fe mawdoo3 el Q/A ll help, but looks like it ain’t enough..

    Anyways, Thanks 3la mroork ya basha w Rbna yhdeena game3an 🙂

  3. ahmedmostafa كتب:

    مانا قلتلك الي فيها انت الي مش مصدقني !!
    علي العموم عادي , بعد كده حتلاقي رسايل اغتيال بتتبعتلك 😛

  4. tina كتب:

    الرسالة الأولى عاملة زى رسايل الكراهية اللى بيبعتها الإرهابيين وانت اللى جبته لنفسك بقى

  5. اكرم كتب:

    متوجعش دماغك بالناس دى 😉

  6. Lamia كتب:

    انا مع الرسالة التانية الناس كلها عارفة مين احمد يوسف من حاسبات لهندسة 🙂

  7. Omar كتب:

    لازم يكون فى كدة وفى كدة بس واضح ان الأولى دى رسالة حقد قوى لأنك مبتتأخرش على حد فى إستفسار ولا بترد عليه بطريقة مش كويسة

  8. ahmed youssef كتب:

    @St0rMy:
    انا فاهم والله بس فعلا شئ مستفز ومش مشكلة اغتيالات وتهديدات وسندويتشات 😀

    @Tina:
    هههههههه انا قلت كدا والله اول ماشفتها

    @Akram:
    مش هوجع دماغى فعلا شكرا يااكرم على النصيحة

    @Lamia:
    الله يخليكى يالميا ^_^

    @Omar:
    الناس مش بتتفق على حد واحدواكيد بيكون فى اختلاف فى الأراء لكن مش من السما للأرض زى مابيقولو

    نورتونى ياجماعة ^_^

  9. red mercury كتب:

    سؤال غبي شوي وين موضوع OOP for Beginners
    أنا عندي تعليق على هذا الكلام
    ” أعتقد أنه مادام يوجد أمثالك من المحسوبين على الأمة العربية , فإنها بالتأكيد ستتأخر الاف السنين , لأنه من صفات المتعلم التواضع , والتأدب في الرد , واحترام الاخر مهما كان علمه بسيطا لأنه بالتأكيد ما دام يحاول فبالتأكيد سيتحسن مستواه , أنت حتى انتقدت ميكروسوفت بطريقة تنم عن شخص متعجرف لا يعي ما يقول


    أنا بصراحة ما عمري شفتك متغطرس على أحد لكن باين من كلامه إنه يقصد إنك سبيت مايكروزفت
    والرجال هذا شكله جاهل يعني أنت يوم سويت شروحات لأشياء حرة تقدر تسوي فيها كل شيء وخليت الأشياء مغلقة المصدر تجرك زي العنز ورى مصالح الشركة كنت سببا في تأخر العرب عحبا
    أنا ما أدري مين يأخر العرب اللي يدفع لمايكروزفت الأمريكية وكل ما دفع قوى الاقتصاد الأمريكي وزاد قتل المسلمين في العراق وفلسطين وأفغانستان عجبا
    ولا اللي يعلم المسلمين عن أشياء حرة وتستطيغ فيها فعل كل شيء
    والسلام ختام

  10. ahmed youssef كتب:

    اهلا red mercury
    بالنسبة لموضوع OOP for Beginners

    النقر للوصول إلى j2tutor.pdf

    والله انا مش عارف هل بعت الرسالة دى لل 10000 عضو فى الموقع ولا انا الوحيد! لأنه اكتر مكان بيجى فيه سيرة مايكروسوفت!

    شكرا جدا على كلامك ومرورك ^_^

أضف تعليق